Systeembeheer

Wat is systeembeheer?

De systeembeheerder is verantwoordelijk voor de goede werking van een computersysteem of meerdere systemen binnen uw interne netwerk. 

Onderstaande werkzaamheden vallen o.a. onder systeembeheer:

  • Het maken van back-ups;
  • Het installeren en instellen van updates van een besturingssysteem;
  • Het installeren en instellen van hardware en software;
  • Het toevoegen/wijzigen/verwijderen van gebruikersinformatie;
  • Het opnieuw instellen van wachtwoorden;
  • Het beantwoorden van technische vragen;
  • De beveiliging van het netwerk;
  • Het van de werking van het systeem;
  • Gemelde problemen onderzoeken en oplossen;
  • Garanderen dat services permanent actief zijn

Mijn pc start niet meer op.

Werkwijze

Uw bestaande systeem kan niet zonder onderhoud. Welk bedrijf overkomt het niet? Een pc of server die crasht. Een internetverbinding die niet meer werkt waardoor uw contact met de buitenwereld wordt verbroken. Dit zijn slechts enkele voorbeelden die het gevolg kunnen zijn van geen of te weinig onderhoud aan uw bestaande systeem. Of u nu maar twee computers heeft of een groter netwerk met een server, uw automatisering is de backbone van uw organisatie!

Yoolis ICT Services zorgt ervoor dat uw systeem up-and-running blijft door zowel remote (op afstand) als op locatie technische ondersteuning te bieden. U kunt ons inschakelen op afroep wanneer u denkt ons nodig te hebben, wij proberen u dan zo snel mogelijk van dienst te zijn.

Service abonnement

U kunt ook een abonnement afsluiten zodat u van te voren weet welke maandelijks kosten u heeft. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van Service Level Agreements (SLA) waarin van te voren wordt bepaald op welk tijdstip onderhoud wordt gepleegd. 

Afhankelijk van de grootte van uw netwerk kunnen het benodigd aantal uren vooraf worden vastgelegd.Een contract, ofwel service level agreement (sla), is niet noodzakelijk, maar als het om een duurzaam partnership gaat, maakt het de verhouding duidelijk en dat werkt prettig. Bovendien geven wij klanten met een SLA: 

  • Prioriteit bij storingen
  • Korting op ons uurtarief
  • Uitgebreide documentatie 

Als SLA klant ontvangt u van ons een systeembeheer handboek waarin tot in detail staat beschreven staat hoe uw bedrijfsnetwerk is ingesteld. 

Systeembeheer handboek

Wachtwoorden, inlogcodes, emailadressen met bijbehorende wachtwoorden, instellingen van uw software applicaties en hardware, instellingen van uw internetprovider en telecom/mobiele telefonie provider, instellingen van uw server. 

Alles wordt duidelijk door ons beschreven en aan u als eigenaar van een bedrijf overhandigd. Ellke aanpassing in het netwerk en een overzicht van onderhoudswerkzaamheden ontvangt u steeds via een bijgewerkt systeembeheerhandboek. U bent de eigenaar van het netwerk en elke systeembeheerder is verplicht u steeds te informeren over hoe uw netwerk is geïmplementeerd.